petak, 17. ožujka 2017.

Nema zaustavljanja abortusa bez Euharistije ( II. dio)


               

Tri glavna izvora milosti
Postoje tri glavna izvora milosti koja su nam dostupna zbog milosti Božje. Dopustite da vam kažem da se ovo treba upamtiti. Koja su tri glavna izvora Božje milosti ili onoga što zovemo nadljudska moć? To su: molitva, sakramenti i vježbanje u kreposti. Ako koristimo ova sredstva milost će biti dana nama i drugima po nama. Detaljno ćemo ih obrazložiti po redu.

Prvo o moći molitve. Ako postoji jedna stvar koja se pojavljuje u naputcima Isusa Krista, to je moć molitve. „Ištite i dat će vam se! Tražite i naći ćete! Kucajte i otvorit će vam se! Doista, tko god ište, prima; i tko traži, nalazi; i onomu koji kuca otvorit će se.“ (Mt 7, 7-8) Sve što tražite u molitvi vjerujući ćete dobiti. „I što god zaištete u moje ime, učinit ću, da se proslavi Otac u Sinu.“ (Iv 14,13) „Ako me što zaištete u moje ime, učinit ću.“ (Iv 14,14) Još jedan citat među mnogima: „Ako ostanete u meni i riječi moje ako ostanu u vama, što god hoćete, ištite i bit će vam.“ (Iv 15,7)

Moć naše molitve ovisi o našoj vjeri. Krist je obećao činiti čuda ako Ga molimo uz uvjet da vjerujemo da je On svemogući Bog. Svaki put kada iznova čitamo Evanđelja, dolazimo do uvida koje prije nismo vidjeli. U isto vrijeme otrježnjavajuće je vidjeti koja čuda Krist čini tokom Svoga vidljivog prisustva na zemlji onima koji Ga iskreno mole i imaju vjeru u Njega da će učiniti ono što je ljudima nemoguće.


Ne mogu ovo ponavljati dovoljno. Trebamo čuda. Ti trebaš čuda. Ja trebam čudo kako bi ostao kršćanin koji vjeruje. Čujete li me? Definirani članak katoličke vjere kaže da su konačni i najtemeljniji izvori vjerodostojnosti naše vjere čuda. Čujete li me? Ili ćemo iskusiti čuda – stvarno mislim, iskusiti čuda – ili će našoj vjeri nedostajati vjerodostojnost koju treba, posebno u ovom nevjerničkom svijetu.

Kako bi zaustavili val abortusa treba nam niz moralnih čuda. Vidjeli smo po definiciji da je moralno čudo vidljivi učinak proizveden od Boga koji nadilazi naravne moći ljudske volje. Budimo sigurni da znamo da Krist želi učiniti ta čuda. Kada je prekorio apostole rekavši im: "Pustite dječicu, neka dođu k meni.“ (Mt 19,14), govorio je svima nama. No, Krist traži da se molimo. Molite u vjeri i u povjerenju da će Njegova božanska moć promijeniti ljudska srca od kamena u srca puna nesebične ljubavi za nerođene. Samo Bog to može učiniti.

Kao što ćemo vidjeti, najmoćnija molitva u svijetu je Euharistijska molitva. Molitva nakon primanja Svete Pričesti i molitva našem uskrsnulom Spasitelju u Njegovoj stvarnoj ali skrivenoj prisutnosti u Presvetom Sakramentu. Toliko o prvom izvoru milosti.

Sada o sakramentima. Postoje dva sakramenta koja posebno opskrbljuju milošću potrebnom da se pobijedi abortus. To su Sveta Misna Žrtva i Ispovijed. Sveta Misna Žrtva ili Euharistija se povezuje sa Svetom Pričesti. Ono što možda ne shvaćamo je to da su rani kršćani prisustvovali Misi svaki dan. Bili su naučeni od strane Duha Svetoga da legalizirani abortus i čedomorstvo poganskog Rima može biti svladano dnevnim prisustvovanjem Svetoj Misnoj Žrtvi. Prisustvovanje na Misi i primanjem Euharistijskog Krista.

No, danas znamo bolje da Žrtva nije ograničena samo na Misu i Pričest. Isus je stvarno prisutan u Presvetom Oltarskom Sakramentu.

Zadnjih nekoliko godina u mojim govornim angažmanima, podučavao sam u crkvama gdje nisam mogao vidjeti svetohranište. Ili svetohranište u crkvi kao u Louusville-u koji je izvan vidokruga na prozorskoj dasci. Kada sam došao u kapelicu te su se ljudi počeli skupljati, upitao sam ih gdje je mjesto za Presveti Sakrament. Trebao sam se ustati i pogledati iznad glava ljudi. „Tamo je.“, rečeno mi je. Dok sam hodao prema propovjedaonici kako bi održao predavanje – naime, bio sam na pozornici šest godina prije nego što sam postao Isusovac – izdramatizirao sam poveliki i razmetljivi poklon Presvetom Sakramentu koji je bio skriven. I nakon što sam se vratio s predavanja učinio sam istu stvar.

Mi vjerujemo – a znam da pričam pravoj publici – da je to isti proslavljeni Isus koji je stišao oluju na moru te podigao mrtvog Lazara natrag u život. Mi vjerujemo da je to isti Isus koji je učinio čuda tokom svoga vidljivog ostanka u Palestini. Krist želi isto danas učiniti, uz uvjet da imamo vjeru. Mogu li se usuditi reći – obraćenje sebičnih volja? Volja opsjednutih đavlom kako bi prestali ubijati djecu. Možda, oprostite mi, sveti Augustin kaže da je to veće čudo nego podignuti Lazara iz grobnice. Veće je čudo podignuti mrtvu dušu u nadnaravni život nego podići mrtvo tijelo iz groba.

Mogli biste biti iznenađeni s onim što slijedi. Sakrament Pokore i Sakrament Ispovijedi. Sakrament Pokore ili Sakrament Ispovijedi treba biti primljen barem dva puta u mjesecu. Mora biti naglašen bliski odnos između dva Sakramenta Ispovijedi i Svete Euharistije. Odrješenje velikih grijeha u Sakramentu Ispovijedi je jedan od nužnih uvjeta za bivanjem u stanju milosti kada se prima Sveta Pričest. U suprotnom slučaju, Sveta Pričest postaje svetogrđe.

Kao što sam rekao u jednoj crkvi punoj ljudi u nedjeljno jutro:„Ne mogu zamisliti da ste svi vi koji idete na Pričest u stanju milosti.“ Skoro jedna polovica prisutnih nije otišla na Pričest.

Štoviše, što smo manje grješni – a milosni sakrament Pokore nam to omogućuje – što smo manje grješni, više milosti posjedujemo te sukladno tome, postajemo učinkovitiji kanali milosti za druge ljude.

Treći izvor milosti – vježbanje u kreposti. Zaslužujemo milost surađujući s milostima koje dobijemo. Vježbanje u kreposti – slušajte! Vježbanje u kreposti ne koristi samo onome koji čini dobra djela već i svako dobro djelo koje učinimo u stanju milosti (obrati pozornost na prilog) uvijek, ali uvijek zadobiva milost za druge. Uvijek.

Tko sumnja da izvršitelji pobačaja i njihovi klijenti trebaju Božju milost kako bi vidjeli horor svojih zločina i kako bi imali hrabrosti za prestanak? Gdje mogu dobiti tu milost? Od Boga naravno! No, obična Božja Providnost je ta u kojoj Bog želi da druga ljudska bića koja su s njim u prijateljstvu zadobiju (zasluže) milost za druge.

Oni koji čine i odobravaju abortus trebaju duhovno svjetlo i snagu kako bi se vratili Bogu od koga su zalutali. Zato sam kroz više godina poticao Katolike da budu ispred klinika za abortus te mole krunicu, i samo da budu tamo kako bi ukazali na neki način protivljenje prema počinjenim zločinima koji se događaju iza tih zidina.

Htio bih ponoviti što mi je biskup rekao preko telefona. „John“, veli on meni, „znaš što je tvoj problem?“ Mislio sam da znam koji su moji problemi.
„Ne znam, biskupe. Recite mi.“
Kaže biskup:„Previše ste usredotočeni na dogmu.“
Zahvalio sam mu. Vaša uzoritosti, što god ste mi mislili reći pod tim, ipak ste mi dali jedan od najvećih komplimenata koje sam mogao dobiti. Hvala Vam! Trebao bih dodati da je Njegova uzoritost nakon toga poklopila slušalicu.

Koliko je važna Sveta Euharistija za vježbanje u kreposti? Neophodna je. Naravno, trebamo dobiti milost od vježbanja u kreposti. Milost za nas i milost za druge, no pazite, mjera i stupanj milosti ovisi od našeg sjedinjenja s Bogom. Nema učinkovitijeg načina kroz kojeg ćemo postati sjedinjeni s Bogom nego onaj u kojem primamo živog Boga koji je uzeo ljudsko tijelo od Majke Marije.

Osoba je sveta koliko ona ili on živi Euharistijski život i vjerujte mi, to nije pobožan način govora. Sveti ljudi su kanali izvanredne milosti za druge. Može li itko sumnjati da će kuga abortusa biti ne zaustavljena, već smanjena, osim ako izvršitelji pobačaja i njihovi klijenti ne prime poplavu Božje milosti kroz svetost apostola Svete Euharistije?