utorak, 31. listopada 2017.

„Zlosretna sekta“ – sveta Terezija Avilska o Lutherovoj reformaciji

                                                 „Kakvo je to držanje kršćana danas?“

(Rim) Katolička Crkva štuje Tereziju Avilsku kao sveticu i proglašena je crkvenom naučiteljicom. Rođena je u 1515. godine u gradu Avili u Kastilji kao Tereza Sánchez de Cepeda y Ahumada. Zanimljivo je da je se slavi spomendanom i u anglikanskoj i evangeličkoj crkvenoj zajednici. Razlog bi mogao biti isti zbog kojega danas i katolički crkveni predstavnici na nevjerojatan način izriču nekritičku pohvalu Martina Luthera: nisu ih čitali.

                                                           Sveta Terezija Avilska

Terezija Avilska označila je protestantizam, navlastito luterane, „zlosretnom sektom“ koja nanosi „štete i pokolje“.

Svetica koja je živjela od 1515. do 1582. bila je svjedokom podjele latinskoga kršćanstva koju su pokrenuli Luther i drugi „reformatori“. Kardinal Müller poradi toga ga je prije nekoliko dana nazvao „revolucionarom“. Prema njegovom mišljenju on nije nikakav reformator, jer „reforma“ Crkve drukčije izgleda – onda i danas.

Navedene riječi o Lutheru i njegovome nauku Terezija Avilska napisala je u predgovoru svoje knjige „Put k savršenosti“ (Camino de Perfeccíon) koja je izišla 1566./1567.

Doslovno je svetica napisala:

U ovome vremenu primila sam vijest o štetama i pokoljima koje nanose luterani – i što se još inače može pribrojiti toj zlosretnoj sekti. Oćutjela sam veliku bol i kao da bih nešto mogla i kao da sam nešto, plakala sam s Gospodinom i usrdno ga molila da spriječi toliko zlo. Učinilo mi se da bih tisuću puta dala život kako bih spasila jednu od mnogih duša koje su se ondje gubile.... Mislila sam da predanjem svih (susestara) u molitvi za branitelje Crkve, za propovjednike i teologe koji ih podupiru, pomognemo toliko dobro koliko je moguće mojemu Gospodinu kojega toliko strašno progone oni kojima je toliko dobra učinio tako da se čini da bi ga ovi izdajnici ponovno htjeli razapeti i On nema mjesta kamo bi naslonio svoju glavu...

O moj Otkupitelju, moje srce ne može ići toliko daleko a da ne pukne od boli! Kakvo je to držanje kršćana danas? Je li moguće da Vas uvijek progone oni koji su Vam najviše dužni? Oni kojima ste Vi darovali najveće milosti, koje ste odabrali za Svoje prijatelje, među kojima ste prebivali i kojima ste se darovali u sakramentima? Zar oni nisu siti muka koje ste za njih podnijeli?.... Svijet je u plamenu.

Oni Krista ponovno žele osuditi skupljajući tisući svjedočanstava protiv Njega. Oni žele oklevetati Njegovu Crkvu.“

Tekst: Giuseppe Nardi

Knjige svete Terezije od Isusa (Terezije Avilske) iz 1933. možete preuzeti OVDJE i OVDJE.
Obje knjige imaju imprimatur.