utorak, 14. veljače 2017.

Ljubav i vjernost "u sve dane života svoga"




Hvalospjev ljubavi
Kad bih jezike ljudske i anđeoske govorio,
a ljubavi ne bih imao,
bio bih kao mjed, koja ječi,
ili praporac, koji zveči.
Kad bih imao proroštvo
i znao sve tajne
i sve znanje;
i kad bih imao svu vjeru,
da bih i gore premještao,
a ljubavi ne bih imao, bio bih ništa!
I kad bih razdijelio sve svoje imanje,
i kad bih predao tijelo svoje, da se sažeže,
a ljubavi ne bih imao,
ništa mi ne bi koristilo.
Ljubav dugo trpi,
ljubav je dobrostiva,
ne zavidi,
ljubav se ne hvasta,
ne nadima se;
ne čini što je nepristojno,
ne traži svoje,
ne razdražuje se,
ne misli o zlu;
ne raduje se nepravdi,
a raduje se istini;
sve podnosi, sve vjeruje,
svemu se nada, sve trpi.
Ljubav nikad ne prestaje.
Proroštva će prestati.
Jezici će umuknuti, znanja će nestati.
Jer dijelom znamo i dijelom prorokujemo.
A kada dođe, što je savršeno, prestat će,
što je djelomično.
Kad sam bio dijete,
govorio sam kao dijete,
mislio sam kao dijete,
sudio sam kao dijete.
Kad sam postao muž,
odbacio sam, što je bilo djetinje.
Jer gledamo sad kroz ogledalo,
u zagonetki,
a tada ćemo licem u lice.
Sada poznajem dijelom,
a tada ću poznati, kao što sam i poznat.
A sada ostaje vjera, ufanje, ljubav,
ovo troje,
ali je najveća među njima ljubav.

Izvor


Po Ljubavi svi darovi dobivaju pravu vrijednost. Slavi krepost ljubavi. Ljubav je najpotrebnija i najsavršenija krepost. Bez nje ostale ništa ne vrijede. Ona daje vjeri i ufanju pravu vrijednost i ostaje u blaženoj vječnosti. Ljubav vjeruje, daje slobodu drugome, ne pokušava sve držati pod kontrolom i svime dominirati. Ljubav nas vodi k iskrenom poštivanju svakog ljudskog bića i priznavanju njegovog prava na radost. Poziva nas na gledanje svakog ljudskog bića očima Boga Oca i donosi plod radosti i mira. Ona je važnija od mudrosti, znanja, vjere, bogatstva, trpljenja jer ljubav nadilazi sve.