četvrtak, 5. siječnja 2017.

Austrijski biskup: ‘Ponovno oženjeni Katolici sada imaju ‘blagoslov Pape’ da prime Pričest


4. siječanj, 2017 (LifeSiteNews) --- Austrijski biskup dao je opsežan intervju u kojemu tvrdi da ponovno oženjeni katolici sada imaju “blagoslov Pape” da prime Pričest, upotreba kontracepcije za parove je “odluka savjesti”, i homoseksualci mogu konstituirati “obitelj”.

Biskup Benno Elbs, koji je na čelu Feldkirchske biskupije u zapadnoj Austriji, dao je ove komentare u intervjuu s Die Presse 23. prosinca.

Glede pristupa “ponovno oženjenih” rastavljenih Katolika Svetoj Pričesti, rekao je:

“Učenje (Crkve) se je promijenilo utoliko da je ono otvorilo vrata. Ljudi su odlučivali po svojoj savjesti u prošlosti, ali sada to mogu učiniti – tako rečeno – s blagoslovom Pape. To je nužni napredak”

Upitan o najvećim napetostima tokom Sinode za obitelj 2015.godine koja su nagovijestila izdavanje Papine apostolske pobudnice Amoris Laetitia, Elbs je odgovorio da je obuhvatilo ponovno oženjene  i rastavljene katolike. “Još jedna tema od velike napetosti bila je kako postupati s osobama homoseksualne orijentacije”, rekao je.

Tokom Sinode, crkveni poglavari u Njemačkom govornom krugu imali su ogroman utjecaj na raspravu, rekao je Elbs. U grupu je bio uključen kardinal Gerhard Müller, prefekt Kongregacije za nauk vjere, a također i Kardinal Walter Kasper, a grupa je bila je predvođena od strane Kardinala Christopha Schönborna, obojica su čvrsti predlagatelji “Kasperovog prijedloga” da se prihvate razvedeni i ponovno oženjeni na svetu Pričest.

“Bili smo jednoglasni u svemu i Papa je prihvatio mnogo,” rekao je Elbs. “I tako je grupa njemačkog govornog kruga imala veliki utjecaj.”

Za Elbsa, cijela Amoris Laetitia se vrti oko odluke o savjesti: “Je li to upisano u fusnotu ili nije, nije bitno. Cijeli dokument je pisan u duhu da pojedinac može pronaći način u svojoj savjesti da se suoči s životnim situacijama.”

Dodao je da je pristup Pričesti za one o kojima je riječ nepovratan. “To je bilo u pastoralnoj praksi već prilično vrijeme. Čak teološki. Ali mi ne smijemo učiniti grešku da stvorimo nova pravila. Napredak je stav koji nadilazi norme.”

Što se tiče pitanja zašto Sinoda nije dozvolila umjetnu kontracepciju, biskup je odgovorio: “Sinodski dokument preporučuje prirodnu metodu regulacije začeća. Preporučuje. Regulacija začeća je odluka savjesti supružnika.”

Glede homoseksualaca, Elbs je bio upitan kako on brani obitelj. “Obitelj je mjesto u kojoj su ljudi odgojeni, odrastu, postanu snažni, gdje uče, što im je potrebno za život.” Novinar tada pita: “Je li to istina i za homoseksualce?” Biskup je odgovorio: “Da.”

Elbs je izdao knjigu na Njemačkom jezikom, Gdje duša nauči da diše: Nova vizija Braka i Obitelji s Papa Franjom, izdanom 2016.

Intervju je otkrio ono čega se mnogi boje: da zbog nejasnoća i dvosmislenosti kojom Amoris Laetitia govori o “graničnim slučajevima,” ono što će biti utvrđeno kao normativ za moralni izbor je isključivo savjest pojedinca. Elbs stavlja na stranu Crkveni nauk, elaboriran u enciklici Veritatis Splendor Pape svetog Ivana Pavla II., da savjest može biti deformirana ili neupućena i da je baš Crkveni nauk “kompas” koji vodi savjest u odlukama.

Katekizam Katoličke Crkve kaže u odlomku 1777: “Prisutna u srcu osobe, moralna savjest joj, u pravi čas, nalaže da čini dobro a izbjegava zlo. Ona sudi i konkretna opredjeljenja, odobravajući dobra, a prokazujući zla. Ona posvjedočuje autoritet istine pozivajući se na vrhovno Dobro, čiju privlačnost ljudska osoba osjeća i čije zapovijedi prihvaća. Kad sluša moralnu savjest, razborit čovjek može ćuti Boga koji govori.”

Izvor: