„Sve je tako veliko u našem Gospodinu Isusu Kristu te se čini ako bi se mogli brojati otkucaji njegova Božanskog Srca, svaki bi zaslužio posebno štovanje, jer iz svakoga od njih kao iz izvora proizlaze žive vode milosti. Srce Isusovo ponor je bez dna u kojemu se uvijek nalaze sve uzvišenija, sve bogatija te sve neizmjernija blaga u mjeri u kojoj se više prodire u nju. Ono najdivnije u žrtvi Isusa kao svećenika zbilo se u Njegovom Srcu. Ondje je ljubav pripremila i prinijela žrtvu. Na kraju, ondje se ljubav sama prinijela i žrtvovala.“ Misli blažene Majke Marije od Isusa
Premda je ono u sebi jedno i nedjeljivo, to divno Srce nam se prikazuje pod trostrukim vidom, koji pobožnosti ljubavi i zadovoljštine kao našem činu, utiskuje razdijeljen oblik i drugačiji izraz, ovisno o načinu gledanja na pobožnost kojom Mu se iskazuje štovanje. Ova tri vida su nam susljedno otkrivena: prvi u Cenakulu (Dvorani posljednje večere), drugi u Getsemanskom vrtu, treći na Kalvariji, kad je to Presveto Srce bilo otvoreno vojnikovim kopljem.
Srce Isusovo nam se ponajprije objavljuje u Cenakulu, ili da budemo jasniji, u Svetohraništu, koje u konačnici predstavlja neprekidni i trajni Cenakul uvijek prisutan među nama. Moglo bi ga se nazvati Njegovim Euharistijskim Srcem, budući se u trenutku ustanovljenja Božanske Euharistije Njegova ljubav istrošila poradi ljudi, dosegnuvši krajnje granice Njegove moći ljubavi kako bi im to posvjedočio. Taj vid nam je Isus Krist posebno prikazao u svojoj objavi; želio je također da prvi i poseban objekt te nove pobožnosti u čast Njegovom Srcu bude prepoznavanje Njegove beskrajne ljubavi u Sakramentu naših Oltara, i davanje zadovoljštine za uvrede koje Mu nanosimo. On sâm se udostojao pokazati oblik štovanja i zadovoljštine: to je ponajprije svetkovina Presvetog Srca u petak nakon osmine Tijelova, te Pričest prvog petka u mjesecu. Razvijajući i uopćavajući tu nakanu Isusa Krista, pobožnost je nedavno dovela do stvaranja Djela Pričesti radi zadovoljštine. Ne bismo mogli bolje zadovoljiti želju dobrog Učitelja osim po priznavanju ljubavi i tješenju Njegovih boli na najučinkovitiji način.
II. Getsemanski vrt
Drugi vid Srca Isusova jest Getsemanski vrt, koji nam je prikazan u otajstvu Njegove muke; kad je na svoje Srce preuzeo sva zlodjela svijeta kako bi ih okajao svojim suzama i svojom krvi, te je istovremeno želio osjetiti sve združene boli čovječanstva kako bi ih preobrazio i posvetio: strahovite muke koje je moguće razumjeti jedino po pravednosti ljubavi koja ih je željela podnijeti. Poradi sličnih boli i takve ljubavi, Isus od nas traži ljubav punu razumijevanja i sućuti, i On sam pokazuje oblik i način prakticiranja Svete ure, koju traži od svete Margarete Marije kao čin poštovanja i utjehe koji su potrebni Njegovom Srcu. I u tom slučaju, samilost je, da bi odgovorila toj Isusovoj želji, dovela do nastanka pobožnosti Umirućem Srcu.
"Srce Isusovo u smrtnoj borbi u Vrtu traži da Ga se časti probodenog na Križu i da se Krvlju njegove rane plaća trijumf Crkve. O božanske boli toga Srca, koje je toliko trpjelo, koje se uronilo u agoniju, koje se dalo probosti i darovalo posljednju kap svoje Krvi u samoj smrti i koje je postalo otvoreno da bismo u Njemu u isti mah, čitali njegovu ljubav i njegovo mučeništvo. Ono je toliko ljubilo, ljubimo Ga! U svako doba ono se žrtvuje na Oltaru kao Euharistijska Žrtva i ondje očekuje krvne žrtve, naše duše, da ih uznese s Njim, da ih prinese i žrtvuje u istoj žrtvi.
Živimo samo za jednu želju koja me žari, a to je da Srce Učiteljevo bude priznato, ljubljeno, slavljeno kao Kralj srdaca. Bogu uznositi Presveto Srce Isusovo da bi trijumfirao, a mi bili poništeni za Njega! Neka sve u nama i oko nas, djela našeg života, osjećaji naših srdaca, naša trpljenja, naše žrtve i naša smrt proglašuju Kraljevstvo i pjevaju slavu Srca Isusova kojemu se klanjamo."
Misli blažene Marije Deluil – Martiny, utemeljiteljice Reda Kćeri Srca Isusova
III. Kalvarija
Iz ovog vida proizlazi početak i naziv Počasne straže (Ovdje se nalazi Pristupnica za Počasnu stražu i kontakt za sestre kojima se šalje pristupnica. Pročitajte i ovaj tekst.)
Tu je konačno i treći vid Srca Isusova, a to je Kalvarija koja nam ga otkriva, onda kad je Njegov bok bio otvoren vojnikovim kopljem, i kada krv i voda potekoše iz Njegove rane. Velika je tajna kraljevstvo Isusa Krista u srcima.
Na križu je Isus Krist, kako su priznali svi Oci, svečano otkrio svoje kraljevanje nad dušama. Križ je Njegovo prijestolje ljubavi, a naslov Njegovog kraljevanja su Njegovi neprijatelji napisali ponad Njegove glave; ipak, to je napisano ponajprije u Njegovom srcu krvlju i vodom što istječu iz Njegove svete rane.