Gubitak vjere
Godine 1984. Fatimski biskup Cosme do Amaral potvrdio je da se Treća tajna ne tiče atomskog rata ili kraja svijeta, nego štoviše katoličke vjere, i to posebice gubitka vjere u cijeloj Europi.
U svojem trećem sjećanju koje je dovršeno u kolovozu 1941., sestra je Lucija tvrdila da je Fatimska tajna podijeljena na tri različita dijela nakon čega je prvi put napisala prva dva dijela tajne. Napisala je:„Tajna se sastoji od tri različita dijela koja namjeravam objaviti.“
1. Osjećala je da je „stigao čas za objavu prva dva dijela tajne.“
2. Međutim, nije napisala ništa o trećem dijelu tajne jer s Neba nije dobila dopuštenje da je objavi.
2. Međutim, nije napisala ništa o trećem dijelu tajne jer s Neba nije dobila dopuštenje da je objavi.
U svojem četvrtom sjećanju, napisanom između listopada i prosinca 1941., sestra je Lucija prepisala prva dva dijela Tajne iz teksta svojeg trećeg sjećanja, ali je dodala jednu rečenicu čijih tragova nema u trećem sjećanju.
Sestra je Lucija donijela prvu rečenicu treće tajne, umetnuvši u svoje četvrto sjećanje riječi:„U Portugalu će se uvijek sačuvati dogma vjere itd.“ Ova se rečenica ne pojavljuje ni u jednom njezinom prethodnom sjećanju. Sestra ju je Lucija dodala baš u svoje četvrto sjećanje kako bi nam pokazala o čemu govori završni dio tajne.
Rečenica:„U Portugalu će se uvijek sačuvati dogma vjere itd.“ je obećanje da će se istinska vjera sačuvati u tom narodu, premda u svojoj neodređenosti ne tvrdi od koga. Ali ako će se istinska vjera sačuvati u Portugalu, što će se dogoditi u ostatku svijeta? Portugalski svećenik Messias de Coelho zaključio je da „nam ova aluzija, toliko pozitivna o onome što će se dogoditi među nama, govori da će se oko nas stvari drugačije odvijati...“.
Otac Alonso, službeni fatimski arhivist, rekao je glede treće tajne:„U Portugalu će se uvijek sačuvati dogma vjere itd." Rečenica navodi na zaključak, na posve jasan način, da će doći kritično stanje za vjeru koja će se kušati u drugim narodima ili kriza vjere; a Portugal će naprotiv sačuvati svoju vlastitu.“
U vremenu koje prethodi velikoj pobjedi Bezgrješnog Srca Marijina dogodit će se strahote. A te su strahote sadržaj trećeg dijela tajne. Koje su te „strahote“?
Ako će se „u Portugalu uvijek sačuvati dogma vjere“... može se jasno iz toga izvesti da će u drugim dijelovima Crkve ove dogme zamračiti ili će se čak posve izgubiti.
I čak je nedvojbeno moguće da se u ovome vremenskom razdoblju između, u kojemu se nalazimo (između 1960 i prije pobjede Bezgrješnog Srca Marijina) tekst eksplicitno odnosi na krizu vjere u Crkvi i na nemarnost samih pastira.
Ako će se „u Portugalu uvijek sačuvati dogma vjere“... može se jasno iz toga izvesti da će u drugim dijelovima Crkve ove dogme zamračiti ili će se čak posve izgubiti.
I čak je nedvojbeno moguće da se u ovome vremenskom razdoblju između, u kojemu se nalazimo (između 1960 i prije pobjede Bezgrješnog Srca Marijina) tekst eksplicitno odnosi na krizu vjere u Crkvi i na nemarnost samih pastira.
Čini se da je jedan zaključak izvan sumnje: sadržaj neobjavljenog dijela tajne ne odnosi se na nove ratove ili na političke prevrate, nego da događanja vjerskoga tipa i to unutar Crkve koja su po samoj svojoj naravi izrazito teža i gora.
Pouzdani izvori iz Crkve potvrdili su zaključke o.Alonsa glede treće tajne, tj. da se ona tiče gubitka vjere bez premca, apostazije od koje će Portugal biti sačuvan. Godine 1984. Fatimski je biskup rekao: „Gubitak vjere na jednom kontinentu gori je od uništenja jedne nacije; činjenica je da se vjera stalno smanjuje u Europi.“ A u svojem intervjuu od 1984. godine s Vittorijem Messorijem, kardinal je Ratzinger potkrijepio ove tvrdnje, tvrdeći da završni dio tajne govori o „pogibeljima koje ugrožavaju vjeru i život kršćana, a time i svijeta.“
Pouzdani izvori iz Crkve potvrdili su zaključke o.Alonsa glede treće tajne, tj. da se ona tiče gubitka vjere bez premca, apostazije od koje će Portugal biti sačuvan. Godine 1984. Fatimski je biskup rekao: „Gubitak vjere na jednom kontinentu gori je od uništenja jedne nacije; činjenica je da se vjera stalno smanjuje u Europi.“ A u svojem intervjuu od 1984. godine s Vittorijem Messorijem, kardinal je Ratzinger potkrijepio ove tvrdnje, tvrdeći da završni dio tajne govori o „pogibeljima koje ugrožavaju vjeru i život kršćana, a time i svijeta.“
Na koncu, znamo da se ispunjenje proroštva treće tajne počelo ostvarivati 1960. godine jer kada je sestra Lucija, upitana za razlog zbog kojega je treća tajna trebala biti objavljena počevši od 1960., odgovorila je:„jer će biti puno jasnije nego sada“. Od 1960. do danas doživjeli smo i vidjeli pred očima ispunjenje treće tajne i bjelodano je da je odonda svijet sve više patio od strašnog gubitka vjere.